موشک های ایران را دست کم نگیرید!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 60181
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




وقوع مجدد درگیری ها در نوار غزه، از سوی مقامات رژیم صهیونیستی از سوی آنان به عنوان آزمون والگوی موفقی برای سپر دفاع موشکی این رژیم در مقابل ایران تلقی شده است. اما توان نظامی گروه های فلسطینی کجا و توان نظامی ایران کجا ؟

وقوع مجدد درگیری ها در نوار غزه که با به شهادت رساندن یکی از اعضای بلندپایه مقاومت اسلامی به دست صهیونیست ها آغاز شد، از سوی مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان آزمون موفقی برای سپر دفاع موشکی این رژیم تلقی گردید. با این حال، خود اسرائیلی ها اعتراف می کنند که جنگ احتمالی با ایران برای این رژیم بسیار پرهزینه تر خواهد بود.

 
به گزارش «تابناک»، «آمی هارل» و «آوی ایساچاروف»، دو تن از کارشناسان حوزه نظامی روزنامه «هاآرتص» در مطلبی که امروز در این روزنامه منتشر کرده اند، به مقامات اسرائیلی هشدار داده اند که اگرچه سپر دفاع موشکی آن ها در مقابل موشک های «حمس و جهاد اسلامی» عملکرد خوبی از خود نشان داد، اما این بدان معنا نیست که این سپر در مقابل موشک های ایران و حزب الله نیز مقاوم است.
 
سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی که به «گنبد آهنین» معروف است، همواره از سوی مقامات این رژیم به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای نظامیشان معرفی می شود. پس از وقوع درگیری ها در یک هفته گذشته نیز این مقامات چندین بار اعلام کردند این وقایع آزمون خوبی برای «گنبد آهنین» بوده و این سپر موشکی از این آزمون موفق بیرون آمده است.
 
با این حال، کارشناسان مذکور معتقدند که درگیری های یک هفته گذشته در شرایطی ایده آل برای دفاع از حملات محدود (به وسیله جهاد اسلامی و کمیته های مقاومت مردمی، نه به وسیله حماس) و تنها از یک جبهه انجام گرفت. به باور آن ها، چنین عملکردی یقیناً برای مقاومت در برابر ایران کفایت نمی کند.
 
این دو کارشناس سپس با بیان تاریخچه ای از شکل گیری گنبد آهنین، نشان می دهند که پس از 6 سال از آغاز طرح، تنها چهار آتشبار در این سیستم قرار گرفته و پنجمین آتشبار قرار است ماه آینده به آن ملحق شود. در حقیقت، تأخیرهای مکرر باعث شده این طرح با آنچه قرار بود باشد فاصله داشته باشد.
 
آن ها سپس با بیان اینکه هر آتشبار قابلیت دفاع از یک شهر متوسط را دارد، اذعان می دارند که اگر در دور بعدی حملات، فلسطینی ها تصمیم بگیرند از موشک های ایرانی «فجر» استفاده کنند که برد آن ها تا «تل آویو» است، مشکلاتی جدی برای اسرائیل ایجاد می شود.
 
در ادامه این مطلب، تخمین های «کنست» (پارلمان) رژیم صهیونیستی مطرح شده که بر اساس آن، برای محافظت کامل از این رژیم، حدود 13 آتشبار لازم است. از سوی دیگر، برای اینکه این آتشبارها به حداکثر توان خود برسند، باید تلفیقی از موشک های «آرو» و «مجیک واند» در آن ها به کار رود. این در حالی است که اسرائیل تنها تعداد محدودی موشک آرو در اختیار دارد و اولین مجموعه از موشک های مجیک واند نیز دو سال دیگر به وزارت دفاع این رژیم تحویل داده می شود. البته این در صورتی است که طی این مدت کسری بودجه در این رژیم رخ ندهد. 
 
بر این اساس، این کارشناسان نتیجه می گیرند: «در یک شرایط جنگی، محتمل است که تنها تعداد اندکی سیستم رهگیری برای محافظت از مسیرهای هوایی و مراکز زیرساختی استراتژیک به کار گرفته شود. در این حالت، مردم مجبورند در خانه بمانند؛ به دستورالعمل های فرماندهی جبهه داخلی گوش فرادهند و آرزو کنند بهترین اتفاق ها رخ دهد».
 
آن ها در نهایت نتیجه می گیرند که نبرد بعدی، خواه با ایران باشد یا حزب الله و یا حماس در غزه، باعث مشکلاتی جدی برای اسرائیل خواهد شد، زیرا ایران و حزب الله و حماس ده ها هزار موشک و راکت در اختیار دارند که می توانند از سیستم های راداری اسرائیل نیز بگریزند و به این ترتیب شانس رهگیری آن ها پایین می آید. این امر می تواند به بن بستی منجر شود که اسرائیل نمی تواند از پس آن بربیاید.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 18:54 ::  نويسنده : Hadi